Wednesday, April 18, 2007

Concedieri, concedieri, medicamente, medicamente..

Stiu ca poate nu este cea mai buna perioada de abordat acest subiect, destul de stresant de altfel.Pe de o parte, pentru ca suntem deja prea stresati cu sesiunea si licenta, pe de alta parte, pentru ca nu multi dintre noi se pot lauda inca cu o asemenea experienta..Dar pur si simplu nu ma pot abtine sa nu intreb..Desi am fost angajata pana in momentul de fata de cateva ori, recunosc ca nu am trecut prin aceasta situatie.Si nu sustin asta neaparat ca pe un fapt de mandrie (stiti cum se intampla lucrurile la noi in romania..orice, oricand e posibil, fara nici un motiv), ci pur si simplu aduc in discutie acest subiect din curiozitate si din nevoia de a afla cat mai multe- ca poate o data si o data ma va paste si pe mine, who knows?
Ma gandesc ca majoritatea locurilor noastre de munca prezente si, cel mai sigur viitoare, expira la un moment dat.La inceput,venim la serviciu proaspeti si entuziasti. Ramanem in starea asta o perioada, dupa care incepem sa ne piedem din "viteza" si sa ne "ascutim pe margini".Pana la urma ne ofilim si suntem dati intr-un fel sau altul la o parte. Ati incercat sirul asta de senzatii inca?
Ei, citeam mai de mult intr-o revista cateva "tehnici" care " te pot face sa conduci lumea"... Stimabilul redactor al revistei X( care nu e neaparat o revista de lepadat) sustinea sus si tare ca daca porti anume tinute, anume culori la camasa in situatii de asemenea anume poti iesi invingator din experienta sifonata a concedierii.Pe mine personal m-au facut sa rad... Iata cateva exemple: " circumstanta: conduci o sedinta/ culoarea hainelor: rosu/ explicatia: ceilalti te vor percepe ca dominant si periculos. // circumstanta: este prima zi la noul loc de munca/culoarea hainelor: negru/ explicatie: toti cred ca esti un tip inteligent si demn de incredere"...Si exemplele pot continua..este o lista intreaga..
Oare in asta consta evitarea unei presupuse concedieri?ca sa stiu, dupa licenta cu ce sa-mi innoiesc garderoba...:))

5 comments:

Anonymous said...

"Pai ce sa spun"... :) Eu nu m-am dus niciodata imbracat in negru in prima zi de serviciu. Si nu am avut, intr-adevar, niciodata o prima zi reusita. Si sunt vreo patru cazuri intinse pe 2000-2007... Deci, poate or fi avand dreptate domnii.

Anonymous said...

Concedierea este doar o etapa.Fiecare va trece intr-un anume moment printr-o experienta de acest gen..Se spune ca stresul determinat de o concediere se poate echivala cu cel determinat de un divort.Lasati-ma sa ma indoiesc.Nu e nimik foarte grav atunci cand te organizezi si stii ce ai de facut pe viitor.Trebuie sa inveti si dintr-o astfel de experienta. Afla ce iti doresti si ce nu.
Oana

Anonymous said...

Mda...Nu stiu ce sa zic! Cred ca e vorba de increderea pe care ti-o da o culoare anume, care iti si place de altfel. E ca si cu parfumul pe care tu il adori si datorita caruia iesi din casa dimineata cu capul sus si sigura ca o sa ai o zi exceptionala si zeci de capete rasucite in urma ta.
Mai mult decat superstitiile acestea, e vorba de atitudine, iar "negrul" mie nu-mi inspira un om cu care as vrea sa lucrez, probabil pentru ca imi spune despre acel om care-l poarta ca e sfios, tacut, trist si enervant la un moment dat de atata mohorare si pesimism...ca sa nu mai zic ca se si poate "lua"!:P
Poate acea persoana are o zi proasta, in nici un caz nu o voi judeca doar dupa culoarea tinutei.
Daca as intervieva o persoana cu o tinuta calda, vesela sau stiu eu cum, numai doar alba si doar neagra sa nu fie, cu siguranta m-ar face curioasa.
Dar, cine sunt eu sa spun omului ce sa poarte si in ce sa se simta el bine?!

Anonymous said...

Eu de cand lucrez la Tempo ma imbrac aproape intotdeauna in deux-pieces-uri negre,sau oricum in tinute office, ptr ca asa e cazul, in general. Si am avut numai zile bune, intalniri placute, oamenii (clientii si sefii) ma privesc cu respect si in acelasi timp cu prietenie. nu stiu in ce masura e rolul hainelor, dar cred ca alte tinute nu ar fi adecvate in situatia mea :)

cornelia said...

Este posibil sa existe o legatura intre culoarea hainelor si modul in care esti privit... Sunt convinsa ca exista o legatura intre modul in care arati intr-o zi si atitudinea pe care o adopti, cand stii ca arati bine ai mai multa incredere in tine. Cand ai parul ravasit, fardul intins, ciorapii rupti,pantofii muradari sau haine care nu-ti plac, nu prea mai ai chef sa interactionezi cu alti oameni. Dar mi se pare absurd sa crezi ca doar purtand o anumita culoare eviti concedierea.
Nu mai stiu ce am purtat in prima zi de munca... cel mai des cred ca ma imbrac in verde (a trecut un an si nu am fost concediata).